Ervaringen van deelnemers

Harrie Voss

In de training Aanspreken op gedrag met behoud van de relatie leerde ik eerst naar mezelf te kijken, en daarna zag en hoorde ik me veranderen. Dit was een heftige ervaring met een geweldig eindgevoel. Ik ben blij dat ik deze training heb mogen volgen en hoop nog vaak gebruik te maken van wat ik hier heb geleerd. Heb het naslagwerk altijd bij de hand liggen.
Ik kan en ga deze training dan ook aanraden op mijn werk om meer collega’s hieraan deel te laten nemen.
Guido, graag wil ik jou alsnog danken voor jouw inzet en het vertrouwen in mij. Je hebt me echt geholpen een andere kijk te krijgen in communicatie.
Harrie Voss
Technisch magazijn beheerder

Betty de Roo – Nijenhuis

Een boeiende training Effectief feedback geven, ook mooi uitgelegd. De voorbeelden zijn heel duidelijk. Leerzaam en te gebruiken tijdens werksituaties maar ook privé in conflicten goed te gebruiken.
De meegeleverde formulieren met daarop het stappenplan om de feedback goed uit te denken en daarna te bespreken, en de lijsten met gevoelens en behoeftes zijn fijn om te kunnen gebruiken als naslagwerk.

Betty de Roo - Nijenhuis
Servicedesk Medewerker

Arno Jas

Een heel erg leuke training Aanspreken op gedrag met behoud van de relatie die op een mooie manier wordt opgebouwd met een goede combinatie van theorie om het vervolgens in de praktijk te brengen. Het was een eye-opener om te zien hoe ikzelf van nature gesprekken benaderde en in de training leer je om (lastige) gesprekken op een andere manier in te steken om zodoende meer resultaat te behalen. Aanrader!

Arno Jas
Senior acceptant

Evert Tilborg

Zeer prettige training Effectief feedback geven. De trainer Guido Haullussy is zeer kundig in het laagdrempelig overbrengen van de leerstof. Hij geeft praktische tips en gaat samen met de groep aan de slag met voorbeelden uit de praktijk. De groepsgrootte was erg prettig. Door een niet al te grote groep komt iedereen toe aan zijn eigen verhaal. Kortom een aanrader en leerrijke ervaring!

Evert Tilborg
Internal Accountmanager

Maarten van der Ham

Inhoud training is heel prettig. Stap voor stap ben ik meegenomen in het stappenplan Aanspreken op gedrag met behoud van de relatie. Het oefenen van voorbeeldsituaties heeft daar zeker aan bijgedragen. Het trainingsmateriaal is duidelijk en overzichtelijk.

Maarten van der Ham
Internal Accountmanager

Remco

Interactieve, leerzame training Aanspreken op gedrag met behoud van de relatie. Prettige combinatie van theorie en oefenen in de praktijk. Het oefenen hielp me bewust te worden van bepaalde patronen. Enthousiast gegeven, hoewel het online was heb ik me geen minuut verveeld. Trainingsmateriaal prima op orde.

Remco
Manager Operational Excellence

Ron Braas

Leuke, leerzame en interactieve training Grote meningsverschillen oplossen gehad. In twee middagen extra tools geleerd die je zowel zakelijk als privé kan gebruiken om een beter gesprek te voeren. De trainer nam genoeg tijd om in te zoomen op praktijkvoorbeelden. Goede balans tussen de theorie en het praktische uitvoeren van gesprekken. Zeker een aanrader.

Ron Braas
Medewerker Accountsupport

Sabine Meijer

De training Aanspreken op gedrag met behoud van de relatie heeft mij veel inzicht gegeven in de manier waarop je een gesprek kan aangaan en door kan dringen tot de kern in plaats van steeds in rondjes te draaien (en het dan maar op te geven…). Zodat je daarna het gesprek terug kan pakken totdat je het doel bereikt hebt.

De twee sessies waren professioneel en kleinschalig opgezet, zodat iedereen de kans had om te oefenen. Helder cursusmateriaal.

Wat mij betreft voor iedereen een must!

Sabine Meijer
DevOps engineer

Marcel Beers

Guido heeft in de training Empathisch luisteren veel rust gebracht, met voldoende ruimte voor het stellen van vragen. Deze training heeft weer bewustzijn gegeven, dat hier veel winst valt te halen in je dagelijks werk. Ik ben me al bewust, maar niet altijd in staat om het ook werkelijk toe te passen. Je bent toch vaak bezig met je eigen verhaal en wilt snel en resultaatgericht meters maken en dan is de neiging om anderen te overtuigen en dus te beginnen met zenden. En die gehaastheid moet er uit. Zo’n training maakt je daar weer op attent.

Marcel Beers
IT projectmanager

Anja Schipper

Met deze training Empathisch luisteren krijg je in een paar uur tijd handvatten voor betere gesprekken en daarmee betere samenwerking in het algemeen. Leuk en to-the-point. Guido neemt je mee in het gedachtegoed en laat je daarna oefenen. Alles gaat op een prettige manier en wordt helder en praktisch gebracht.

Anja Schipper
Agile projectmanager

Francine Babenko

Ik heb de training Empathisch luisteren als zeer waardevol ervaren. Het stappenplan en de oefeningen tijdens de training zorgen dat je goede handvatten krijgt om toe te passen in de praktijk. De komende periode ga ik hiermee aan het werk zodat ik mezelf op dit punt verder kan ontwikkelen. Dank je wel voor je prettige les en de ruimte die je gaf om voorbeelden aan te dragen en daarmee te oefenen. Keep up the good work!

Francine Babenko
Implementatiemanager

Ralph Valkonet

Guido was een directe collega van mij toen hij bij VIVAT werkte. In de zomer werden altijd workshops door medewerkers georganiseerd. Hij heeft toen een workshop Omgaan met kritiek gegeven. Dat deed hij op een erg goede en interactieve manier. Het heeft mij aan het denken gezet. Kortom ik kijk met veel plezier hierop terug!!

Ralph Valkonet
Operationeel Risicomanager

Mariska Linnenbank

Ik heb via mijn werk een training Empathisch luisteren bij Guido gedaan en hij weet in een korte tijd een sfeer te creëren waardoor je op je werk ‘even weg bent van je werk’ en van een afstand kan gaan kijken naar jouw manier van communiceren. Op een warme, veilige en empathische manier worden knelpunten in de communicatie helder. Je gaat naar huis met inzichten en tools die je makkelijk in de praktijk kunt brengen. Guido weet de theorie van Geweldloze Communicatie perfect in een interactieve training te passen zonder maar ergens zweverig of vaag te worden. Het blijft allemaal heel praktisch en meteen op de werkvloer toepasbaar. Een aanrader!

Mariska Linnenbank
Leidinggevende Klant contact center

Marry Beuker

De training Empathisch luisteren gevolgd bij Guido. De training heeft mijn verwachtingen overtroffen. Een belangrijkste leerpunt: hoe zorg je dat de (soms vervelende) boodschap echt overkomt, waarbij je een goede relatie wilt behouden. De aanpak van Guido was voor mij zeker effectief.

Marry Beuker
Senior Balance Sheet Manager

Kees van Oostwaard

Guido heeft een heel leuke training Empathisch luisteren gegeven met herkenbaresituaties uit de praktijk (en met gevarieerde groep collega’s).Veel besproken aspecten zijn niet zo zeer nieuw, maarbewustwording – en daar naar handelen – speelt grote rol bij de training.

Kees van Oostwaard
Senior Tax Lawyer

Femke van Diepen

Ik heb bij Guido de training Empathisch luisteren gevolgd. Fijn, een training die als grondslag heeft om de andere vanuit vriendelijkheid en gelijkwaardigheid te benaderen. Guido weet een prettige sfeer neer te zetten met voldoende ruimte voor eigen ervaringen en vragen. Na deze training weer even bewust van de invloed van mijn gedrag op de reactie van de ander.

Femke van Diepen
Projectleider Change & Quality Klantenservice

Daryl Toar

Ik heb een training Empathisch luisteren van Guido gevolgd en dit heb ik als heelprettig ervaren. Ik omschrijf Guido als een rustig en openpersoon. Hij betrekt iedereen bij de training en stemt de traininggoed af aan de behoefte van de deelnemers. Ik raad het zeker aan om de training van Guido te volgen.

Daryl Toar
Teamleider Klantenservice

Maak van empathie je grootste kracht

Door je aangeboren empathisch vermogen weet je wat er in de ander leeft. Hoewel we dat vermogen allemaal bezitten wil dat niet zeggen dat we empathie altijd gebruiken. Vaak geven we de voorkeur aan onze ratio boven het gebruik van ons innerlijk oor waardoor we niet meer in verbinding zijn met de ander en dus ook niet meer met onszelf.

Met een goed ontwikkeld empathisch vermogen kun je eenvoudiger uitdrukking geven aan je emoties en behoeften. Je reageert effectiever op ongewenste respons van de ander en … je leert jezelf beter kennen.

Handel vanuit jouw natuurlijke kracht en heb als professional meer impact, betere werkrelaties en meer werkplezier.